Babetta 207 Cafe Racer vagy kávégép ?

Babetta 207 Cafe Racer vagy kávégép ?

Projekt változás! Jawa Babetta 210 Cafe Racer

2020. április 28. - MataBenjamin

 

Elég régen jelentkeztem már így hát itt az ideje. 

A motor építés folyamatosan halad, így rá is térek az újdonságokra és a változásokra. Először is maga az alap motor lett változtatva méghozzá egy 1991-es Babetta 210-re. Egy ismerősöm nagyon jó ajánlattal állt elő amit meggondolatlanság lett volna visszautasítani így lett belőle ez:

img_1353.JPG
img_1354.JPG

 

Maga a gép elég jó állapotú így neki is láttam a lecsupaszításának.

Első sorban a felnit vettem kezelésbe ami sok előkészülettel is járt.

img_1442.JPGMivel a küllők szép állapotban voltak így nem volt szükség leszedni őket így festéshez csak lefedni kellett őket.

img_1529.JPG

A választásom végül a Prisma Effect: bronz-arany színváltozat lett 

img_1453.JPG

Érdemes hozzá tenni hogy ez a fajta festék nem igazán bírja a benzint és az olajat így kapott 2 réteg matt lakkot ami megoldja ezt a problémát. Ezzel a küllők is le lettek kezelve. 

Követező ként kezelésbe vettem a gázkart és rajta lévő gumit. Nálunk a mopedes bolt sajnos nem tudott barna színű  gázkar gumit adni így máshol kellett szétnéznem. Egy biciklis boltban találtam meg végül a számomra megfelelő markolat gumikat. 

img_1556.JPGBal szélen található az eredeti kinézete a markolatnak. Ezzel csak az volt a baj hogy a belsejében volt egy műanyag cső amire rá volt égetve a gumi. Sajnos a műanyag cső nem ment rá a gázkarra így ezt egyszerűen lenyúztam róla és egy kis fekete festés után ráhúztam a gázkarra.

A lámpával sok időt foglalkoztam hiszen a rozsda mellett volt rajta két nagy horpadás is amiket szintén ki kellett javítani. Pár nap csiszolás és festés után végül az is elkészült. Sajnos a króm gyűrű is ramaty állapotban volt így azt is glettelni kellett és most jelenleg átfestésre vár .

94995659_714357435998009_7374981746615386112_n.jpg94688628_328206238155120_4224412364990054400_n.jpg

94690379_837130913465658_4028852921931137024_n.jpg

A külseje selyemfényű fekete , hozzá ugyan az a matt lakk amit a felniken is használtam. A belseje biztos ami biztos alapon rozsda átalakítót kapott és a HAMMERITE-tól  az ezüst alapozóját amit rozsdára is ajánlnak hogy fújható.

A kisebb elemeket  amik feketére lettek festve mint pl. a két oldali lánc védők most nem vágom be az úgy is látható lessz a kész motoron.

Maga a cső húzott 3.8 mm falvastagságú vascső amit itt a közelben vettem méretre vágva. Nem is olyan régen össze is raktuk hogy hogyan néz majd ki az egész. A váz még nincs lefestve azt majd egyszerre szeretném miután össze lett hegesztve az egész.

izlestelen.jpg

Nos sajnos a tank igen csak ízléstelenül néz ki rajta ezt be kell látni így az hamar cserélve is lett (jelen pillanatban még úton 2020.04.28). Egy Jawa Mustang tank lett az utód.  Magát a paintes "alkotást"is módosítottam már párszor így lett belőle kb. tizenötödjére a következő:

babetta_210_vazverzio3.jpg

Sajnos amíg a tank nincs itt várat magára az ülés tartók helyére mérése és hegesztése is.

A szín amit a tank kap végül egy Honda Jezz 2008: sherbet blue metalic, B-549M szín kóddal. 

Mint látható nincs már messze a vége. Megvételre már csak a dellorto karburátor vár és kezdődhet is az összerakás.

A következő és egyben utolsó bolg a"teljesen" kész motorról fog szólni minden bizonnyal részletesen beszámolok természetesen minden továbbiakban előforduló nehézségről.

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Hungarian -> Hungarian...
    • Create a new word list...
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Hungarian -> Hungarian...
    • Create a new word list...
  • Copy

A bejegyzés trackback címe:

https://cafebabetta207.blog.hu/api/trackback/id/tr6915645648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lele_Ati 2020.07.24. 13:23:15

Sok sikert! Érdekel a folyamat, én is tervezek valami hasonlót.
Én megmentettem volna a gyári tankot, beővel lett volna szívás, de mégiscsak így az igazi

MataBenjamin 2020.07.26. 10:06:51

@Lele_Ati: Köszönöm szépen. Nem sokára készítem az utolsó bejegyzést. Akadály a jelenleg annyi hogy a drága 1 hét teszt üzem után azt mondta hogy trafó csere

vermes tibi2 2020.08.30. 12:19:36

Üdv! Alakult azóta a motor? már várom a végeredményt. Én is egy hasonlót bütykölök: vermesbabetta.blog.hu
süti beállítások módosítása