Az elkészült Cafe Racer és a Simson Schwalbe kitérő esete...
Az elég régenhez oda tennék egy "nagyon" jelzőt az talán kifejezné milyen régen is jelentkeztem. A motor bár elkészült kisebb-nagyobb dolgok még azért vannak rajta de üzemképes és már használatban is van. Ezt majd a végén részletezem de most folytatom is onnan ahol áprilisban abba hagytam.
A váz hegesztése elég jóra sikerült így neki is kezdtem az ülés tartókat felhegeszteni.
A tank is sikeresen megérkezett azzal volt azért munka főleg a belseje miatt. Akitől vettem az azt mondta használatra kész állapotú na ehhez képest mikor megérkezett és kibontottam már éreztem hogy igen csak olaj szaga van. Belenézve tapasztaltam a tipikus lustaság végeredményét. Az adalék olaj letapadt a tank aljára és bevonatszerűen oda ragadt. Az adalék olajat SOHA ne öntsük magába a tankba mert hiába öntöd rá a benzint nem fog elkeveredni benne rendesen és csak leülepszik. Külön benzines kannába keverjük be benzinnel és csak utána mehet a tankba
A végül is akváriumokba használatos kavicsokkal illetve citrom sav forróvíz kombinációval illetve brigéciolal sikerült belőle 1 hét alatt kiszedni belőle a rozsdával együtt.
Az ülés lefogatása végül is zárt szelvényekkel lett megoldva hogy könnyen szerelhető lehessen.
A hegesztések után következhetett a régi festék eltávolítása. India motor felújítós videóból vett ötlettel sikerült. Gázos forrasztó páka lángjával az adott részt megpörkölöm és drótkornggal a felhólyagosodott rész lecsiszoltuk majd a hibákat autójavító gittel kijavítottuk.
Mivel nem rendelkezem kompresszorral így a prizma autó alapozóját használtam. Egy elég jó alapozónak tartom bátran ajánlom de erről majd később.
Az alapozásról és a csiszolásról nem készítettem képet csak a fő festés után.
Sajnos a tank nem a prizmás alapozóval lett kezelve hanem a Hammerit rozsdára is fújható alapozójával. Erről csak annyit hogy hiba volt használni de erre még visszatérek.
A simson feltámadása...
Miközben hagytam hogy a festék száradjon illetve az alapozók közben besegítettem drága barátomnak egy kis tatarozásban. Röpke 3 hét alatt kész is voltunk vele.
![]() |
![]() |
Azóta természetesen a kerekei is le lettek fújva.A hozzá választott szín az pedig egy Alfa Romeo.
Miután megszáradt minden elkezdődött az összerakás.
Minden alkatrészt próbából ráraktunk és kipróbáltuk hogy "muzsikál" a drága.
![]() |
![]() |
|
A rövidke teszt után mehetett is festésre. Csak hogy időben is mondjam hol járok ekkor volt május 25 tájéka. Sokat szöszmötöltem és ragadtam le apróságoknál hogy minden részlet kiválóan passzoljon egymáshoz és ne legyen hanyag a munka.
Ahogy mondtam a Hammerite nem volt a legjobb választás mert a kikevertetett festéket azonnal le is dobta magáról hiába lett felcsiszolva szépen az alapozó is. Úgy hogy utána kellett beszereznem a Prizmás alapozót.
A motor elkészült június elejére és mire kezdődött a nyári gyakorlat használatba is vettem. Ám természetesen semmi sem mehet olyan egyszerűen. Ugyan is 1 hét elteltével a motor egy suliba készülős napon egy indítást követően lefulladt és nem indult utána.
Így vissza a garázsba blokk szétbontásra hiszen sokan a szimeringeket mondták hogy lehet falsot szív valahonnan így körbe ki lettek cserélve.Hát persze nem azok voltak hanem a tilisztoros gyújtótrafója ... igen a kis kocka. Így az cseréért kiáltott.
Ezt követően még ki kellet cserélnem a benzincsapot mert a 207-é folyamatosan szivárgott a forgórészénél.
Persze ezzel a hadművelettel megint eltelt 1 hónap mert hát munka mellet nehéz össze egyeztetni hogy mikor tudok egy félnapnál többet dolgozni vele. De Augusztus elejére elkészült ismét.
Viszont azóta még egyszer sem hagyott cserben sehol.
A felső és alsó képek közül annyi lehet a kakukk tojás hogy azóta tükröt, és kormány markolatot váltottam, természetesen szigorúan barnát ami nem volt kapható nálunk a városban, meg nem is igazán szokták keresni így külföldi rendelés lett belőle. Mivel elég alacsonyra sikerült a kormány így vettem hozzá egy kormány magasítót is szintén külföldről.
A holnapi napon szeptember 29-én pedig elmegy pihenni egyet az új szezonra mielőtt esősebbre fordul az idő.
Természetesen tavasszal folytatom hiszen van még mit alakítani rajta (festés javítások, irányjelzők felhelyezés stb.) és remélhetőleg addig beszerzek egy fehér peremű gumit is.
Köszönöm az eddigi kommenteket és érdeklődést, tavasszal pedig akkor az újra összerakásnál jelentkezem akkor egy részletesebb bemutatással és fotókkal.